1.از گوش دادن به موزیک با صدای بلند خودداری کنید.

گوش دادن به موزیک با صدای بلند به مرور زمان باعث آسیب رساندن به گوش هایتان می شود. اکثر افراد اغلب تمایل به گوش دادن موزیک با صدای بلند از طریق هدفون ها و هندزفری هایشان دارند که بسیار مضر و آسیب رسان می باشند. بنابر این موزیک را با صدای بلند گوش ندهید تا از آسیب رساندن به شنوایی تان جلوگیری شود.
2. سر و صدای محیط
سر و صدای محیط  باعث آسیب رسانی به قوه ی شنوایی تان خواهد شد، صداهایی مانند صدای دستگاه مخلوط کن ، خشک کن مو ، آسیاب کن قهوه و… که کم کم و به طور منظم و به مرور زمان باعث آسیب می شود. اگر در محیط کار در مواجهه با صداهای خیلی بلند هستید. حتما از محافظ گوش استاندارد استفاده کنید.
3. جرم تشکیل شده در گوش خاصیت اسیدی دارد.
جرم تشکیل شده در گوش خاصیت اسیدی دارد که احتمال عفونت کانال گوش را پایین می آورد و از سویی دیگر، این جرم سبب چرب شدن کانال گوش شده و اجازه ورود حشرات به گوش را نمی دهد، به همین دلیل نباید جرم گوش را تمیز کرد و عملا استفاده از گوش پاک کن بی معنا خواهد بود و چه بسا استفاده از گوش پاک کن سبب فشرده شدن جرم ها شده و فرد را مجبور به شستشوی گوش کند. بنابر این بهتر است پس از استحمام، مدخل گوش را با دستمال کاغذی پاک کنید.
4. هرگز چیزی را داخل گوشتان فرو نکنید.
اگر گوشتان می‌خارد و یا می‌خواهید جرم گوشتان را بیرون بیاورید، هرگز گوش پاک کن و یا چیزی را داخل گوشتان فرو نکنید. گوش شما خود را تمیز می‌کند و فرو کردن چیزی در داخل آن، جرم گوش را بیشتر به سمت داخل هل می‌دهد و یا باعث آسیب به مجرای گوش یا پرده گوش می‌شود.
5. به گوش تان استراحت دهید.
گوش هایتان برای سالم ماندن نیاز دارند که در طول شبانه روز، چندین ساعت در سکوت مطلق استراحت کنند.
6. در آب آلوده شنا نکنید.
گرما، آلودگی آب و مواردی مانند آن، عواملی هستند که باعث رشد و تکثیر باکتری ها می شوند. شنا کردن در چنین آبی خطر بروز اوتیت یا عفونت گوش را بالا می برد که مشکل دردناکی است و برای درمان آن لازم است فرد مدتی از قطره آنتی بیوتیک و حتی کورتون استفاده کند. برای مقابله با عفونت گوش از قالب های ضد آب استاندارد مخصوص شنا استفاده کنید.
7. با افزایش سن، شنوایی ما کم می‌شود.
با افزایش سن، عملکرد سلول‌های مویی در گوش داخلی که نقش حیاتی در حس شنوایی دارند، کم می‌شود. کاهش شنوایی در اثر افزایش سن را پیرگوشی می‌نامند و ژنتیک در تسریع و یا بروز زودهنگام کم شنوایی نقش دارد. انجام سنجش شنوایی به صورت سالیانه در سنین بالا ضروری است و موجب تشخیص به موقع افت شنوایی و اقدام برای دریافت سمعک در زمان مناسب می شود.

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید


تماس اورژانسی

021-88485369



ویزیت در منزل

021-88278880


پیشنهاد شگفت انگیز

دنبال کنید

فعالیت ما را



کلینیک شایا دارای 15 سال سابقه کار طرف قرارداد با بیمه بانک سپه ، بانک کشاورزی و بانک صادرات

کلیه حقوق این سایت متعلق به کلینیک شایا می باشد. طراحی شده توسط chaleshsazan_web@