مزایای شنوایی دو گوشی :

1. وضوح و درک بهتر گفتار :

در بسیاری از شرایط ، بیش تر افراد با داشتن دو سمعک می توانند گفتار را شفاف تر و واضح تر از حالتی بفهمند که یک سمعک دارند. در اصل دو سمعک باعث می شود صداها شنیده شود و این امر باعث می شود همان سازوکار دو گوشی که در حالت هنجار رخ می دهد اتفاق بیفتد ، هرچند که الزامی به این نیست که حتما به همان اندازه رخ می دهد. در واقع شنیدن با دو گوش بهتر از شنیدن با یک گوش است.

2. کیفیت صدای بالاتر :

شنوایی دو گوشی باعث می شود تا کیفیت صدا برتر از حالتی باشد که به صورت تک گوشی شنیده می شود . چنین مزیتی از چندین لحاظ رخ می دهد همچون شفافیت صداها ، کامل بودن صداها ، وسعت صداها و کیفیت کلی صداها

3. جلوگیری از محرومیت حسی دیر هنگام :

اگر در کم شنوایی های متقارن از آرایش تک گوشی از سمعک استفاده گردد ، قابلیت بازشناسی گفتار در گوش غیرسمعکی به تدریج کاهش می یابد .

از طرف دیگر استفاده از سمعک باعث عادت پذیری سیستم شنوایی و افزایش توانایی بازشناسی گفتار می گردد. همه ی این پدیده ها با شکل پذیری عصبی ( نوروپلاستی سیتی ) ارتباط مستقیم دارد .

4. توانایی مکان یابی اصوات :

بدون قابلیت شنیداری هیچگونه مکان یابی رخ نمی دهد . سمعک های دوطرفه در مقایسه با سمعک های یک طرفه باعث بهتر شدن عملکرد فرد در زمینه ی مکان یابی می شود .
این مزیت بیشتر در افرادی است که دارای افت شنوایی متوسط یا شدید هستند.

5. کاهش وزوز :

با توجه به اینکه وزوز غالبا دوطرفه است ، به نظر می رسد استفاده از آرایش تک گوشی ،ر تاثیرات بیشتری بر کاهش وزوز دارد .

به طور کلی مزیت شنوایی دوگوشی با استفاده از سمعک ، برای افراد دارای افت شنوایی متوسط یا شدید نسبت به بیماران مبتلا به کم شنوایی ، بیشتر است.


سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید


تماس اورژانسی

021-88485369



ویزیت در منزل

021-88278880


پیشنهاد شگفت انگیز

دنبال کنید

فعالیت ما را



کلینیک شایا دارای 15 سال سابقه کار طرف قرارداد با بیمه بانک سپه ، بانک کشاورزی و بانک صادرات

کلیه حقوق این سایت متعلق به کلینیک شایا می باشد. طراحی شده توسط chaleshsazan_web@