ارزیابی علت سرگیجه

سرگیجه ، احساس گیجی و عدم تعادل دومین علت مراجعه بیماران به مراکز پزشکی هستند.
70% مردم در برهه ای از زندگی شان احساس گیجی را تجربه می کنند. در اکثر موارد ، مشکلات تعادلی (حاد یا مزمن) می توانند به عنوان یک عامل خطر شناخته شوند.
بر اساس نظرات سازمان ملی بهداشت، 85% بیماران با اختلال تعادل، می توانند مستقیماً برای بررسی اختلالات گوش داخلی ارجاع داده شوند. و یا در کمترین حالت زندگی روزمره شخص را محدود کند.
مشکلات تعادلی به دو دسته کلی تقسیم می شوند :
1) سرگیجه ، احساس گیجی یا عدم تحمل هرگونه حرکت که ممکن است به صورت حاد یا حملاتی در حد چند ثانیه رخ دهد. این حالات ممکن است در نتیجه یک حرکت سریع سر ، چرخیدن خیلی سریع یا در هنگام رانندگی یا حتی راه رفتن رخ دهد.
2) احساس عدم تعادل یا به گفته برخی بیماران کمبود ثبات.
ما در مرکز شایا از تست ویدئو نیستاگموگرافی (VNG) برای بررسی عملکرد بخش تعادلی گوش داخلی استفاده می کنیم .
تست VNG با استفاده از داده های ثبت شده کامپیوتری امکان بررسی دقیق وضعیت بیمار را فراهم می سازد.
در این تست ،برگه ثبت داده ها از یک دوربین مخصوص که داخل یک عینک قرار داده شده استفاده میشود. این داده ها در نهایت مشخص می سازند که سرگیجه بیمار به علت مشکل در گوش ایجاد شده است یا عوامل دیگری مانند سیستم عصبی مرکزی در ایجاد آن دخیل هستند. بیمارانی که برای این تست ارجاع داده می شوند ، باید دستورالعمل هایی که پیش نیاز تست می باشند را رعایت کنند.

سوالی دارید

اکنون با ما تماس بگیرید

تماس اورژانسی

ویزیت در منزل